من و روزام
من و روزام

من و روزام

اشرف مخلوقات

داشتم به گلم فکر می کردم و از اوون طرف داشتم به آدما فکر می کردم شنیدین می گن ،انسان اشرف مخلوقاته ؟جالبه !!!!!!!!!!!

یه مقایسه می کنیم :من یه گل دارم وقتی بهش آب می دم ،فرداش گلای زرد و کوچیک می ده اوون برا خودش این کارو می کنه ولی من حس می کنم داره واسه من طنازی می کنه ،ولی همین که گل می ده واسم بسه .

از اوون طرف یکی رو می شناسم ،نمی گم چی کارمه ،وقتی بهش بها می دی بدتر می شه ،قدر نگه نمی داره ،آدم از توجه به بعضیا دلسرد می شه .

جالبه بعد می گیم که ما اشرف مخلوقاتیم در حالیکه حتی رسوم ساده ی زندگی رو نمی دونیم .

موجودات خووب می دونن که وقتی سیر می شن دیگه باید دست از غذا بکشن اما ما چی ؟پرخوری یه عادت شده  براموون .اونا خوب می دونن کی باید بخوابن ،کی باید زندگی کنن ،کی باید دنبال جفت بگردن ،خووب می دونن کی باید بچه دارشن ،می دونن کی وچه جوری و تا کجا با بچه هاشوون پیش برن اما ماها چی یا از این ور دیوار افتادیم یا از اوون ور.اونا خووب میدونن مسوولیت یعنی چی .با هم همزیستی هم دارن هر کی کار خودش رو به موقع بی کم و کاست انجام میده ماها چی زندگیای جمعی موون چه جوریه ؟

میگن به این خاطر به آدما اشرف مخلوقات می گن که حق انتخاب دارن ،اما مگه این حق انتخاب رو حیوونا ندارن ،مثل انتخاب آشیونه ،انتخاب جفت ....

اونا تغییر رو خیلی خوب می فهمن مثل تغییر تو فصلا .

یه بار رفته بودیم دریا یه موج زد یه چند تا ماهی تو یه گودال اسیر شدن اما هیچی نگفتن به زندگی ادامه دادن ،اونا توانایی پذیرش سرنوشت رو خیلی بهتر از ما دارن ....

اونا خیلی بهتر از ماهان ،حتی تو حیوانیت .

اینا رو گفتم که تهش بگم هییچ اشرف مخلوقاتی وجود نداره.

نظرات 1 + ارسال نظر
عرفان یکشنبه 21 آبان 1391 ساعت 08:25 http://dastforosh.blogsky

چقدر مثل هم فکر می کنیم. این روزها یه پست می ذارم از خودشیفتگی احمقانه مون حرف می زنم. اینکه بی خاصیت ترین مردمان جهانیم اما...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد